top of page

WIE BEN IK?

Mijn verhaal

7 jaar geleden studeerde ik af als leerkracht lager onderwijs. Ik stond te popelen om te beginnen als leerkracht. Jammer genoeg botste ik al snel op de typische problemen in het onderwijs: geen werkzekerheid, voortdurend veranderen van klas, veel administratie, je plek zoeken binnen een team, 20 leerlingen die je wilt verder nemen in het leerproces met al hun rugzakjes... Na 3 jaar voor de klas te staan, merkte ik toch dat dit niet helemaal mijn ding was. Ik wou meer kunnen betekenen voor de kindjes dan alleen maar voor de klas staan en lesgeven. Zo ben ik gaan solliciteren als ondersteuner. Ik start nu mijn 4de jaar als ondersteuner voor leerlingen met een mentale beperking (type 2). In het begin denk je: kan dit wel? Een leerling die normaal in het buitengewoon onderwijs zit zomaar tussen gewone kindjes? Maar wauw, wat ben ik hiervan verschoten! Onze leerlingen leggen allemaal 1 voor 1 een prachtig traject af waarbij ze ontzettend veel leren. Ze worden opgenomen in de klasgroep alsof ze nooit anders hebben geweten. Ik heb in mijn 4 jaar echt al prachtige trajecten afgelegd met de kindjes die anders soms zelf niet tot schrijven komen. Je ziet ze openbloeien en gebruiken hun 'beperking' als talent! Om deze reden wil ik heel graag opkomen voor deze kindjes en voor onze job als ondersteuner die verbindend samenwerkt met de leerkrachten en scholen. Samen een inclusieve samenleving uitdragen is het mooiste wat er is! 

Sommige zullen me ook kennen van de lerarenagenda 2021-2022. Ik krijg veel de vraag of het over dezelfde persoon gaat. Ik kan dit bevestigen ;-) . Vorig schooljaar startte ik met op maat gemaakte agenda's voor leerkrachten (kleuter-lager-secundair). Ook dit jaar zal ik dit verder zetten. Meer info? Nodig jezelf gerust uit in mijn Facebookgroep : lerarenagenda 2022-2023 of via mijn website www.lerarenagenda.be

127650345_400053878016652_3375594743103876421_n_edited.jpg
bottom of page